Plotki na ten temat krążyły już od paru dni, ale dziś już oficjalnie na stronie internetowej Boston Celtics zaprezentowano nowe logo alternatywne drużyny, które zacznie obowiązywać od sezonu 2014/15. Logo, które widzicie na zdjęciu obok, przedstawia biały zarys leprechauna na zielonym tle; widnieją też na nim białe napisy “BOSTON” oraz “CELTICS”. Zostało ono zaprojektowane przez Keitha Slineya. Jak możemy przeczytać na stronie internetowej Celtics, celem stworzenia takiego logotypu było poszerzenie marki o symbol, który reprezentuje bogatą tradycję całej organizacji i jednocześnie będzie na tyle uniwersalny, by móc wykorzystać go w różnych formatach, przy różnych okazjach i produktach.
Inspiracją do stworzenia nowego alternatywnego logo była ścianka jednego z korytarzy w TD Garden, na którym przedstawione są wszystkie dotychczasowe loga Celtics wraz z historiami, które się za ich powstaniem kryją. I tak, narodził się pomysł, by stworzyć coś nowego, ale jednocześnie reprezentującego bogatą tradycję i historię bostońskiego zespołu. Powstało więc oto właśnie logo, znane też pod nazwą “Lucky Alternate”, które jest niejako hołdem dla Zanga Auerbacha – brata legendarnego trenera i menedżera C’s – który jeszcze w latach 60. ubiegłego wieku stworzył ilustrację przedstawiającą właśnie leprechauna, czyli pierwsze logo klubu.
Nowe logo po raz pierwszy zostanie użyte na klubowych rzeczach i pamiątkach, które będzie można kupić na początku przyszłego miesiąca. Sliney – twórca logotypu – zapewnił jednak, że klub na razie nie planuje używać tego symbolu na koszulkach meczowych. Silney dodał również, że do działania zachęcił go także fakt, że od zaprezentowania ostatniego alternatywnego logo (biała koniczynka na zielonym, okrągłym tle) minęło ponad 16 lat. Więcej szczegółów, inspiracje oraz wszystkie obecnie obowiązujące loga Celtics znajdziecie na oficjalnej stronie klubu. Warto jeszcze dodać, że od przyszłego sezonu czekają nas też dwie inne zmiany, jeśli chodzi o stroje meczowe: te wyjazdowe będą miały z przodu napis “BOSTON”, a nie jak dotychczas “CELTICS”. Dodatkowo, wszystkie kluby, które zdobyły mistrzostwo będą miały złotą metkę na kołnierzyku z tylnej strony.